sobota, 16 kwietnia 2011

Bezpieczni kierowcy mogą płacić mniej

Bezpieczni kierowcy mogą płacić mniej

Autorem artykułu jest Bartosz Wolski



Od wielu lat liczne organizacje promują i wspierają bezpieczną jazdę. Grupą, do której chcą dotrzeć są kierowcy, którzy często wykazują się brakiem rozsądku, lub po prostu nie stosują się do zasad panujących na drodze i przepisów Kodeksu Drogowego. Nikt jednak nie interesuje się kierowcami, którzy s...
Od wielu lat liczne organizacje promują i wspierają bezpieczną jazdę. Grupą, do której chcą dotrzeć są kierowcy, którzy często wykazują się brakiem rozsądku, lub po prostu nie stosują się do zasad panujących na drodze i przepisów Kodeksu Drogowego. Nikt jednak nie interesuje się kierowcami, którzy samą swoją postawą na drodze mogą promować bezpieczny styl jazdy. A przecież to dzięki nim na drogach jest bezpieczniej. Program wspierania rozsądnych użytkowników drogi przyszykowało Stowarzyszenie Kierowców i Pasażerów. Pierwsza organizacja w europie, która zrzesza „bezpiecznych kierowców” i nowatorsko podchodzi do ich potrzeb.

Od 3 lat Stowarzyszenie SKiP pracuje nad wachlarzem produktów i usług, na które wyjątkowe ulgi mieliby jedynie kierowcy szanujący przepisy drogowe. W ten oto sposób, w imieniu swoim oraz innych uczestników ruchu drogowego pragną podziękować im za bezkolizyjną jazdę. Przy współpracy dużych towarzystw ubezpieczeniowych takich jak Warta, Uniqa, Filar oraz Compensa SA powstał nowatorski sposób naliczania ubezpieczeń komunikacyjnych dopasowany i przygotowany na potrzeby „bezpiecznego kierowcy”. Dzięki niemu, osoby kwalifikujące się do tego miana uzyskują znaczące upusty w tych towarzyszeniach. Te zniżki są traktowane ponad wszelkie inne promocje, czy zniżki towarzystw za bezszkodową jazdę, dzięki czemu „bezpieczny kierowca” zawsze płaci mniej.

Warunkiem uzyskania miana „bezpiecznego kierowcy” jest członkostwo w Stowarzyszeniu Kierowców i Pasażerów, które poprzedzone jest weryfikacją każdego uczestnika. Aby zostać członkiem należy spełnić konkretne warunki, które zostały przygotowane na bazie statystyk wypadkowości na drogach. Osoba kwalifikująca się musi mieć między 30-65 lat, minimum 30% zniżki w ubezpieczeniach OC lub AC oraz co najmniej 5 lat posiadania Prawo Jazdy. Statystyki wykazują, że tacy kierowcy popełniają najmniej błędów na drogach, a co za tym idzie powodują najmniej wypadków. Stowarzyszenie SKiP postawiło sobie za główny cel wspieranie i promowanie takich kierowców, poprzez tworzenie bazy usług znacznie tańszych tylko dla „bezpiecznego kierowcy”. Idąc dalej ideą Stowarzyszenia – „Warto być bezpiecznym kierowcą, bo bezpieczny kierowca płaci mniej”

Wysokość wymagań potrzebnych do uczestnictwa w SKiP połączona została z prostotą przystąpienia, gdyż legitymacje członkowskie można nabyć w ponad 400 agencjach ubezpieczeniowych rozsianych w całej Polsce, najlepiej tuż przed wykupieniem polisy OC lub AC, dzięki czemu od razu można poczuć jak dużo daje członkostwo w SKiP. Partnerzy Stowarzyszenia udzielają do 10% zniżek na OC i AC, oraz do 20% zniżek na inne ubezpieczenia, w tym mieszkań i domów, a na legitymacji SKiP zawarte jest 24 godzinne ubezpieczenie NNW na kwotę 20.000 zł. Bazą informacyjną jest strona Stowarzyszenia http://www.skip.com.pl gdzie dostępne są informacje o wszystkich zniżkach zarówno w ubezpieczeniach jak i na inne produktu motoryzacyjne, lista wszystkich agencji ubezpieczeniowych rozpowszechniających legitymacje Stowarzyszenia Kierowców i Pasażerów oraz firm, instytucji ubezpieczeniowych i motoryzacyjnych które honorują zniżki dla członków SKIP.

Ostatnie miesiące pokazały, że wiele osób chce się identyfikować z bezpieczeństwem na drogach. SKiP liczy już 3000 członków, którzy płacą mniej.

---

Stowarzyszenie Kierowców i Pasażerów


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Ubezpieczenie OC on-line

Ubezpieczenie OC on-line.

Autorem artykułu jest Tomasz Pędrys



Masz samochód i uważasz, że za dużo płacisz za ubezpieczenie OC? Pomyśl nad zakupem ubezpieczenia OC przez Internet. Takie ubezpiecznie może byc nawet kilkadziesiąt procent tańsze niz kupione w tradycyjny sposób. Czytając ten artykuł dowiesz się kiedy i w jaki sposób możesz wypowiedzieć dotychczasową umowę OC.

Jak powszechnie wiadomo ubezpieczenie OC samochodu jest obowiązkowe. Zakres ubezpieczenia OC obejmuje wszelkie szkody w mieniu i zdrowiu poszkodowanych wyrządzone z winy ubezpieczonego pojazdu.
Natomiast niewielu kierowców wie, że w zakresie ubezpieczenia OC, wszystkie towarzystwa oferują ubezpieczenie samochodu na tych samych warunkach określonych ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Z tego powodu jedynym rozsądnym kryterium porównania ofert OC jest cena.

W tej chwili między firmami ubezpieczeniowymi toczy się wojna cenowa. Skorzystaj na tej wojnie i kup z tanie OC. Na uwagę zasługuja ubezpieczenia oferowane przez mBank za pośrednictwem m.in. serwisu MotoFinanse.PL. Ich atutem jest niska cena i możliwość wyboru ubezpieczenia spośród kilku ofert. Głównym kanałem dystrybucji jest Internet, gdzie klienci podają jedynie kilka danych dotyczących pojazdu, przebiegu ubezpieczenia i po upływie dwóch minut otrzymują kalkulację składki.

Jeśli chcesz zrezygnować z usług dotychczasowej firmy ubezpieczeniowej i przenieść ubezpieczenie OC auta do innego towarzystwa pamiętaj, aby najpóźniej na jeden dzień przed upływem okresu aktualnego ubezpieczenia powiadomić na piśmie zakład ubezpieczeń o wypowiedzeniu polisy. Jeśli tego nie zrobisz umowa ubezpieczenia zostanie automatycznie przedłużona na kolejne 12 miesięcy i nie będzie możliwości się z tej umowy wycofać. Umowa nie wznowi się automatycznie jeśli nie opłaciłeś całej składki za mijający okres. W takim przypadku, niezależnie od tego czy złożysz wypowiedzenie czy też nie, umowa ubezpieczenia OC wygaśnie. By wypowiedzieć umowę ubezpieczenia OC wykorzystaj formularz wypowiedzenia OC.

Do kontrolowania kierowców pod kątem opłacenia składki OC uprawnione są takie instytucje jak: Policja, organy celne, Straż Graniczna, Inspekcja Transportu Drogowego, wydziały komunikacji oraz Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny. Jeśli podczas kontroli okaże się, że kierowca nie ma przy sobie dokumentu potwierdzającego opłacenie OC, grozi mu mandat i odholowanie pojazdu na koszt właściciela auta na policyjny parking depozytowy.

---

MotoFinanse.PL - kredyty i ubezpieczenia samochodowe


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC

Wypowiedzenie umowy ubezpieczenia OC

Autorem artykułu jest Tomasz Pędrys



Każdy kierowca staje przed koniecznością wyboru ubezpieczenia dla swojego pojazdu. Znalezienie korzystnego ubezpieczenia OC, w gąszczu reklam, nie jest łatwe. Wybierając OC warto skorzystać z ofert typu direct - czyli ubezpieczenia przez Internet. Jest to tania i wygodna forma zakupu.
Tylko "wtajemniczeni" wiedzą, że jeśli chodzi o ubezpieczenie OC to wszystkie towarzystwa ubezpieczeniowe oferują ubezpieczenie samochodu na tych samych warunkach określonych ustawą o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych, dlatego jedynym rozsądnym kryterium porównania ofert OC jest jego cena.

W tej chwili między firmami ubezpieczeniowymi toczy się wojna cenowa. I Ty możesz wygrać te wojnę korzystając z taniego OC. Jeśli chcesz zrezygnować z usług dotychczasowej firmy ubezpieczeniowej i przenieść ubezpieczenie OC samochodu do innego towarzystwa pamiętaj, aby najpóźniej na jeden dzień przed upływem okresu aktualnego ubezpieczenia złożyć wypowiedzenie umowy OC. Jeśli tego nie zrobisz umowa ubezpieczenia zostanie automatycznie przedłużona na kolejny rok i nie będzie możliwości się z tej umowy wycofać. Pamiętaj, że umowa nie wznowi się automatycznie jeśli nie opłaciłeś całej składki za mijający okres. W takim przypadku, niezależnie od tego czy złożysz wypowiedzenie czy też nie, umowa ubezpieczenia OC wygaśnie.

Warto także wiedzieć, że Komisja Nadzoru Finansowego uznała, że wiele firm ubezpieczeniowych niekorzystnie dla klientów interpretowało art.28 ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych. Artykuł ten mówi, że jeżeli posiadacz pojazdu zawarł umowę OC na okres 12 miesięcy i opłacił składkę w całości, ale nie zawiadomił na piśmie ubezpieczyciela nie później niż na jeden dzień przed upływem okresu ubezpieczenia, to zawarta została kolejna umowa ubezpieczenia OC na następny rok. Interpretacja urzędu jest następująca: jeżeli klient wykupił ubezpieczenie samochodu zawierając umowę np.: 15 czerwca 2008 to jeśli będzie chciał ją wypowiedzieć może to zrobić do 14 czerwca 2009. Tego dnia pismo musi się znaleźć w firmie ubezpieczeniowej i musimy mieć potwierdzenie.

Różnice w kosztach OC dla tego samego pojazdu mogą być spore w różnych towarzystwach. Dlatego warto byś poświęcił trochę czasu na wyszukanie oferty najlepszej dla Ciebie. Powodzenia!

---

MotoFinanse.PL - kredyty i ubezpieczenia samochodowe


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Kilka słów na temat odszkodowań komunikacyjnych 5%

Kilka słów na temat odszkodowań komunikacyjnych 5%

Autorem artykułu jest Agnieszka Bartoszewska



Jeśli interesują Cię odszkodowania komunikacyjne 5% to zapraszam do zapoznania się z krótką treścią na ten właśnie temat.
Odszkodowania komunikacyjne 5% to uzyskanie rekompensaty za poniesione straty. Każdy posiadacz czy właściciel pojazdu mechanicznego samochodu, motoru, ciągnika rolniczego itd. Ma obowiązek zawarcia umowy obowiązkowego ubezpieczenia OC za szkody powstałe w związku z ruchem posiadanego przez niego pojazdu.. Ubezpieczenie to chroni posiadacza lub kierującego pojazdem przed finansowymi konsekwencjami szkód wyrządzonych osobom trzecim. Zakład ubezpieczeń wypłaca za posiadacza pojazdu odszkodowanie na rzecz poszkodowanego na przykład odszkodowania komunikacyjne 5% . Ubezpieczenie chroni więc z jednej strony majątek sprawcy szkody, z drugiej natomiast gwarantuje poszkodowanemu zaspokojenie jego roszczeń. Umowę ubezpieczenia zawiera się z posiadaczami pojazdów mechanicznych, którzy rejestrują w Polsce pojazdy samochodowe, motocykle, motorowery, ciągniki rolnicze i przyczepy, oraz z posiadaczami pojazdów wolnobieżnych. Zakład Ubezpieczeń w terminie 30 dni, licząc od dnia złożenia zawiadomienia o szkodzie dokonuje wypłaty odszkodowania między innymi Odszkodowania komunikacyjne 5%. Wypłata odszkodowania powinna być dokonana najpóźniej w terminie 90 dni.
---

Odszkodowania komunikacyjne 5%


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Emerytura, czyli życie w nędzy bez pieniędzy

Emerytura, czyli życie w nędzy bez pieniędzy

Autorem artykułu jest Arkadiusz F Pluta



Każdy pracownik liczy na na emeryturę. Czy na pewno ją dostaniesz? Uważaj, możesz się przeliczyć! Emerytura państwowa wcale nie jest taka pewna!!! Kształt systemu emerytalnego tworzy się na naszych oczach a końcowy wynik może nas w przyszłości bardzo zaskoczyć!
Ostatnio podano w mediach, że niejaki Adam Mielczarek od dziewięciu lat nie zapisał się do żadnego funduszu emerytalnego. W sądzie domagał się jasnej odpowiedzi, czy państwo może zmuszać obywateli do odkładania na emeryturę. Chciał on by państwo przelało te pieniądze na jego prywatne konto. Zgodnie z założeniami reformy emerytalnej pieniądze z tzw. drugiego filara miały być własnością obywateli i podlegać dziedziczeniu. Konstytucja jasno mówi, że obywatel ma prawo do zabezpieczenia społecznego, ale nie do obowiązku. Niestety przegrał, ponieważ Sąd Najwyższy stwierdził, że te pieniądze są własnością publiczną. Możliwe, że dalej rozegra się walka przed Europejskim Trybunałem. Następny obrazek z mediów to strajk Poczty Polskiej, który spowodował, że emeryci nie otrzymali na czas emerytury. Muszą oni czekać łaskawie, aż pocztowcy łaskawie otworzą podwoje i wypłacą im należne pieniądze. Tak nawiasem mówiąc z tego cieszą się prywatni dostawcy usług pocztowych. Natomiast handel internetowy dostał też nauczkę, że mariaż z państwowym molochem to niezbyt udany związek. Ale wracam do emerytur i przyszłych emerytów. W ogólnym mniemaniu każdego z nas jest pewność, że emerytura po latach harówki należy się jak psu buda. Czy na pewno tak jest?! Kto zna werdykt Trybunału Konstytucyjnego z 7 lutego 2006 (Sygn. akt SK 45/04) ten nie będzie zdziwiony. Otóż ten werdykt był odpowiedzią dla pewnego profesora, który chciał otrzymywać emeryturę i dalej pracować. Mędrcy z Trybunału stwierdzili, że państwo ma prawo ograniczyć (także zabrać) emeryturę (np. uchwalając odpowiednią ustawę), jeśli obywatel ma inne dochody lub otrzymuje wynagrodzenie. Nasz profesor może dalej pracować, ale emeryturę dostanie wtedy, gdy przestanie pracować. Wykładnia ta jest jednak bardzo szeroka, bo jeśli posiadamy jakiekolwiek dochody czy źródła utrzymania, to możemy nie zasługiwać na emeryturę. Najlepiej być biednym jak mysz kościelna lub niezdolnym do pracy. Zabranie emerytur bogaczom prawdopodobnie dobrze się będzie sprzedawać w kampaniach wyborczych, nieprawdaż? Reasumując wychodzi, że nasz zreformowany system emerytalny (notabene wzorowany na reformie w Chile pod rządami Pinocheta) to bardzo wydajny mechanizm. Polega on na tym, że pracownik przymusowo oddaje składki na ubezpieczenie społeczne pośrednikowi-państwu. Tuż po osiągnięciu wieku emerytalnego najprawdopodobniej okaże się, że otrzyma emeryturę w wielkości około 50 % obecnego wynagrodzenia Tak mówią oficjalne prognozy i wyliczenia. Jeżeli nam to nie odpowiada, to możemy dalej pracować i być może otrzymamy więcej, jeśli dożyjemy. Jeśli umrzemy, to nasi krewni mają „wielkie nic”. Ci szczęśliwcy, którzy się jednak zdecydują, powinni przy okazji posiadać „najlepiej mniej niż zero”, bo przecież emerytura zapewni im godne życie!!! Ale co robi nasz łaskawca, czyli państwo?

Primo, to on ustala reguły systemu emerytalnego i w każdej chwili może je zmienić np. podwyższając wiek emerytalny.

Secundo, pilnuje, aby jak najwięcej kasy płynęło do jego kieszeni. Oto kilka przykładów na poparcie tej tezy. Pobiera prowizje w drugim filarze dwa razy większe niż średnia rynkowa. Przy wypłacie pieniędzy tym szczęśliwcom, którzy zasłużą pobierze następne prowizje. Gdy będziemy krótko żyć, to zabierze wszystko lub to, co zostanie. Innym znanym mi przykładem z rodzinnej historii, było przekazanie gruntów na państwo w zamian za rentę lub emeryturę rolniczą. Tym sposobem państwo przejmowało wszystko, co miało wartość w zamian za jałmużnę.

Tertio, bardzo dobrze reklamuje swój złotodajny system. Wmawia się nam, że jest to system tzw. współodpowiedzialności pokoleniowej, w którym dzieci finansują emeryturę swoim rodzicom. W praktyce okazuje się tak, że ciężko-pracujące dzieci owszem finansują tą emeryturę, ale nie swoim rodzicom (np. służbom mundurowym lub innej uprzywilejowanej grupie). Natomiast ich rodzice otrzymują głodową emeryturę i nie stać ich na leki. Następnym sloganem było, że przynajmniej pieniądze z drugiego filara będą dziedziczne w porównaniu do pierwszego filara. Już dzisiaj wiemy, że to tylko złudzenie. Politycy wiedzą lepiej jak spożytkować te pieniądze, a przeciętny Kowalski na pewno nie poradziłby sobie z tym zadaniem. Najważniejszym jednak sloganem reformy emerytalnej było to, że możemy mieć większą emeryturę niż nasi rodzice i wygrzewać stare kości na plażach w tropikach. Sprawcą tego cudu będą spece od finansów, którzy inwestują nasze pieniądze w papiery wartościowe. Zapomniano jednak dodać, że papiery czasem spadają. Kiedy przyjdzie dzień wypłaty z drugiego filara, nasze dostępne środki mogą być mocno ograniczone?!! Oczywiście wina spadnie z ust polityków na nieudolnych bankierów i finansistów.

Kończąc tą kwestię, nie chce straszyć, że tak w przyszłości będzie wyglądał system zabezpieczenia emerytalnego. Należy jednak wspomnieć, że w tym roku już należy dopłacić 31 mld zł do tego mechanizmu z wpływów z innych podatków. Suma ta rośnie z roku na rok. Został utworzony fundusz rezerwy demograficznej, który wspomagałby tą reformę emerytalną. Brak jednak znaczącej kasy na koncie tego funduszu. W Norwegii taki fundusz jest pełen kasy i tamtejsi emeryci są w komfortowej sytuacji. Ale kto się będzie martwił taką drobnostką? Wystarczy jednym pociągnięciem pióra ograniczyć lub wyeliminować krąg zainteresowanych tym świadczeniem!!! Na zakończenie zadam kluczowe pytanie? Jak powinien zachować się nasz przyszły zreformowany emeryt? Oto kilka rozwiązań z życia wziętych.

· Młode pokolenie wybiera pracę za zachodnią granicą i tam wypracuje sobie emeryturę. W chwili, gdy wrócą mogą mieć świadczenie większe ze względu na różnice kursowe. Różnice te jednak powoli będą zanikać.
· Nieliczni zakładają firmy lub inwestują zarobione pieniądze, aby z tego potem żyć. Otrzymaną emeryturę przeznaczą najprawdopodobniej na cukierki dla wnuków, jeżeli ją otrzymają.
· Pozostała większość, która po zakończeniu pracy zawodowej liczy na państwową emeryturę, musi gorąco modlić się, aby autor tego artykułu nie miał racji.
http://www.aphossa.pl/
---

Arkadiusz, Inwestor, www.aphossa.pl


Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl